Въпросник ВЪПРОСНИК за самооценка на готовността за дарителска кампания Подготовката на организацията ви за успешна кампания за набиране на средства е свързано с изграждане на вашия капацитет и инфраструктура. За да провеждате успешни кампании, трябва методично и обмислено да работите в няколко ключови области. Оценката на нивото ви в тези ключови области ще помогне на вашия екип и ръководство да идентифицират кои от тях се нуждаят от укрепване. Оценката е инструмент за размисъл върху силните и слабите страни на организацията. Въз основа на резултатите можете да градите стратегии за развитие и повишаване на готовността ви за успешно набиране на средства. След завършване системата ще ви изпрати вашия въпросник, кокто и ключът за да сметнете резултата си. Този ключ и "профили" в набирането на средства не е точна наука, а ориентир докъде сте спрямо общопризнати дейности и умения, важни за успеха на дарителските кампании. Важно е да си водите записки, докато отговаряте на въпросите, с наблюдения, коментари и идеите, които ви хрумват да направите веднага или в скоро време. Преценете и отговорете доколко сте съгласни с твърденията по долу. 1. Управителен съвет УС включва влиятелни обществени и бизнес лидери, които имат ангажираност и страст към организацията* Да По-скоро да По-скоро не Не В УС има членове, които имат достъп до потенциални големи дарители или други ключови партньори* Да По-скоро да По-скоро не Не Всички членове на УС даряват пари и има отговорник за набиране на големи дарители* Да По-скоро да По-скоро не Не 2. Структура и оперативно управление Нашата организация има опитен и уважаван изпълнителен директор, готов да посвети голяма част от времето си на кампания за набиране на средства.* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме постоянен персонал (доброволен или платен), който активно участва в предоставянето на програми и услуги на общността.* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме член на екипа, който координира всички дейности по набирането на средства* Да По-скоро да По-скоро не Не 3. Мисия и цели Имаме ясни и споделени от всички в организацията мисия, визия, ценности* Да По-скоро да По-скоро не Не Умеем да представяме нашата мисия и работа на обществото на достъпен и разбираем език* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме стратегически план и цели, които искаме да постигнем за следващите няколко години* Да По-скоро да По-скоро не Не 4. Убедителна кауза Можем лесно да обясним защо нашата кауза е важна за общността, за хората с които работим, как отговаря на установени нужди и какви резултати постигаме с нашата работа* Да По-скоро да По-скоро не Не Умеем да разказваме работата си чрез истории – на хора, на които помагаме или чрез други образни примери за промяна в нашата общност* Да По-скоро да По-скоро не Не Дефинирали сме ясно от какво конкретно се нуждаем и колко струва - имаме разработено писмено представяне на каузата и визуални материали* Да По-скоро да По-скоро не Не 5. Комуникация Има лесен достъп до информация за нашата организация – мисия, цели, дейности, отчети, новини; имаме редовно поддържан сайт, социални мрежи, публични събития* Да По-скоро да По-скоро не Не В годишния си план предвиждаме комуникационни цели и свързани с тях дейности, насочени към дарителите и партньорите ни и към по-широк кръг хора, групи и организации.* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме член на екипа/хора, които отговарят за външната комуникация и развиват уменията си за дигитална комуникация, работа с медиите* Да По-скоро да По-скоро не Не 6. Вътрешен контрол, отчетност и прозрачност Всички дарения се документират с нужните договори, протоколи, служебни бележки* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме система и показваме публично възможно най-много подробности (дарители, суми, периоди, описание на разходите) за приходите и разходите по всяка дарителска кампания/програма* Да По-скоро да По-скоро не Не Подаваме годишни финансови отчети; съставяме и публикуваме годишни доклади за дейността ни (онлайн, печатно* Да По-скоро да По-скоро не Не 7. Разпознаваемост и ангажираност с нашата организация Добре познати сме в населеното място и/или нашата общност (професионална, териториална или по друг признак) и имаме положителен имидж за висококачествени услуги и програми, което ни помага, когато търсим дарителска подкрепа* Да По-скоро да По-скоро не Не Нашите целеви групи и заинтересовани от нас хора са показвали ангажираността си с нашата кауза с реална подкрепа (не непременно финансова, например на наше събитие идват много хора, подписват се под наш апел или доброволстват за нас)* Да По-скоро да По-скоро не Не Представители на нашите целеви групи са удовлетворени от работата ни и биха го заявили публично* Да По-скоро да По-скоро не Не 8. Отношения с дарителите Имаме база данни/списък с информация за дарителите (еднократни, многократни, големи), контакти и историята ни с тях* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме процедура за комуникация с дарителите – изпращаме им благодарствени писма/грамоти, бюлетин, който излиза няколко пъти годишно, годишен доклад* Да По-скоро да По-скоро не Не Определили сме други ползи за нашите дарители (знаем какво искат или очакват и им го даваме). Знаем специфичните интереси на големите ни дарители* Да По-скоро да По-скоро не Не 9. Опит с набиране на средства Нашата организация е имала поне една публична кампания за набиране на средства през последните 1-2 години, имаме собствени научени уроци от този опит* Да По-скоро да По-скоро не Не Изпробвали сме поне един технологичен метод (например SMS, онлайн дарения) на набиране на средства и познаваме условията и възможностите, които предоставят дарителски платформи в България и чужбина* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме дарители, които са ни дарявали повече от един път* Да По-скоро да По-скоро не Не 10. Моментна готовност за провеждане на кампания Мотивирани сме за успех и сме наясно за усилията, които трябва да вложим* Да По-скоро да По-скоро не Не Наясно сме за какво са ни нужни средства и сме подготвени с презентации, числа, обосновки, емоционални истории* Да По-скоро да По-скоро не Не Можем да планираме цяла кампания по набиране на средства, тъй като сме запознати в нужните подробности за идентифициране и контакт с дарители, начини за даряване, комуникация, медии, партньори* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме (някакъв) бюджет за набиране на средства (например за реклама, събитие, презентационни материали)* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме група от доброволци и приятели, към които можем да се обърнем за помощ да говорят за нас, да търсят контакти, да ни представят – знаем, че с тях трябва да достигнем отвъд обичайните си аудитории* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме технологична готовност за нас да се дарява лесно (имаме секция/информация на уебсайта, присъстваме на дарителски платформи)* Да По-скоро да По-скоро не Не Имаме готовност да приемем с поука евентуалните етапни неуспехи, да опитваме наново и да променяме стратегията си* Да По-скоро да По-скоро не Не Обща информация Вашите имена Име на организацията: Имейл за връзка* Телефон за връзка с Вас или организацията +359 Afghanistan +93 Albania +355 Algeria +213 American Samoa +1 Andorra +376 Angola +244 Anguilla +1 Antigua and Barbuda +1 Argentina +54 Armenia +374 Aruba +297 Australia +61 Austria +43 Azerbaijan +994 Bahamas +1 Bahrain +973 Bangladesh +880 Barbados +1 Belarus +375 Belgium +32 Belize +501 Benin +229 Bermuda +1 Bhutan +975 Bolivia +591 Bosnia and Herzegovina +387 Botswana +267 Brazil +55 British Indian Ocean Territory +246 British Virgin Islands +1 Brunei +673 Bulgaria +359 Burkina Faso +226 Burundi +257 Cambodia +855 Cameroon +237 Canada +1 Cape Verde +238 Caribbean Netherlands +599 Cayman Islands +1 Central African Republic +236 Chad +235 Chile +56 China +86 Christmas Island +61 Cocos +61 Colombia +57 Comoros +269 Congo - Kinshasa +243 Congo - Brazzaville +242 Cook Islands +682 Costa Rica +506 Côte d’Ivoire +225 Croatia +385 Cuba +53 Curaçao +599 Cyprus +357 Czech Republic +420 Denmark +45 Djibouti +253 Dominica +1 Dominican Republic +1 Ecuador +593 Egypt +20 El Salvador +503 Equatorial Guinea +240 Eritrea +291 Estonia +372 Ethiopia +251 Falkland Islands +500 Faroe Islands +298 Fiji +679 Finland +358 France +33 French Guiana +594 French Polynesia +689 Gabon +241 Gambia +220 Georgia +995 Germany +49 Ghana +233 Gibraltar +350 Greece +30 Greenland +299 Grenada +1 Guadeloupe +590 Guam +1 Guatemala +502 Guernsey +44 Guinea +224 Guinea-Bissau +245 Guyana +592 Haiti +509 Honduras +504 Hong Kong +852 Hungary +36 Iceland +354 India +91 Indonesia +62 Iran +98 Iraq +964 Ireland +353 Isle of Man +44 Israel +972 Italy +39 Jamaica +1 Japan +81 Jersey +44 Jordan +962 Kazakhstan +7 Kenya +254 Kiribati +686 Kosovo +383 Kuwait +965 Kyrgyzstan +996 Laos +856 Latvia +371 Lebanon +961 Lesotho +266 Liberia +231 Libya +218 Liechtenstein +423 Lithuania +370 Luxembourg +352 Macau +853 Macedonia +389 Madagascar +261 Malawi +265 Malaysia +60 Maldives +960 Mali +223 Malta +356 Marshall Islands +692 Martinique +596 Mauritania +222 Mauritius +230 Mayotte +262 Mexico +52 Micronesia +691 Moldova +373 Monaco +377 Mongolia +976 Montenegro +382 Montserrat +1 Morocco +212 Mozambique +258 Myanmar +95 Namibia +264 Nauru +674 Nepal +977 Netherlands +31 New Caledonia +687 New Zealand +64 Nicaragua +505 Niger +227 Nigeria +234 Niue +683 Norfolk Island +672 North Korea +850 Northern Mariana Islands +1 Norway +47 Oman +968 Pakistan +92 Palau +680 Palestine +970 Panama +507 Papua New Guinea +675 Paraguay +595 Peru +51 Philippines +63 Poland +48 Portugal +351 Puerto Rico +1 Qatar +974 Réunion +262 Romania +40 Russia +7 Rwanda +250 Saint Barthélemy +590 Saint Helena +290 Saint Kitts and Nevis +1 Saint Lucia +1 Saint Martin +590 Saint Pierre and Miquelon +508 Saint Vincent and the Grenadines +1 Samoa +685 San Marino +378 São Tomé and Príncipe +239 Saudi Arabia +966 Senegal +221 Serbia +381 Seychelles +248 Sierra Leone +232 Singapore +65 Sint Maarten +1 Slovakia +421 Slovenia +386 Solomon Islands +677 Somalia +252 South Africa +27 South Korea +82 South Sudan +211 Spain +34 Sri Lanka +94 Sudan +249 Suriname +597 Svalbard and Jan Mayen +47 Swaziland +268 Sweden +46 Switzerland +41 Syria +963 Taiwan +886 Tajikistan +992 Tanzania +255 Thailand +66 Timor-Leste +670 Togo +228 Tokelau +690 Tonga +676 Trinidad and Tobago +1 Tunisia +216 Turkey +90 Turkmenistan +993 Turks and Caicos Islands +1 Tuvalu +688 U.S. Virgin Islands +1 Uganda +256 Ukraine +380 United Arab Emirates +971 United Kingdom +44 United States +1 Uruguay +598 Uzbekistan +998 Vanuatu +678 Vatican City +39 Venezuela +58 Vietnam +84 Wallis and Futuna +681 Western Sahara +212 Yemen +967 Zambia +260 Zimbabwe +263 Åland Islands +358 Изпратете формата Въпросникът за оценка на готовността за набиране на средства е дейност от проект „Информиране, ангажиране, успех“ с финансовата подкрепа на фонд „Активни граждани България" (www.activecitizensfund.bg) по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (ЕИП). Основната цел на проекта е засилване на капацитета и подобряване на резултатите от дарителски кампании на български граждански организации. За повече информация за другите дейности в проекта, датите на информационните уебинари и кандидатстване в Акселератор, моля посетете https://www.bcause.bg/grantmaking/inform-project.html. Цялата отговорност за съдържанието на този въпросник се носи от фондация BCause и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Оператора на Фонд Активни граждани България ---------------------------------- Tweet