Актуализирано на 14 май 2020
На 13 март, в първия ден на извънредното положение в България, ние от Фондация BCause започнахме активна кампания под надслов „COVID-19 е причина да сме физически разделени, но социално по-близки от всякога“. В извънредната ситуация продължихме да вършим онова, което умеем най-добре – да свързваме дарители и каузи, да осигуряваме дарителски механизми, но пренасочихме част от екипа ни да работи целенасочено за осигуряване на дарителски средства, необходими на болниците.
Започнахме в Платформата.бг – сайтът за онлайн дарителство на фондация BCause.
Заедно с Проект #ЗАДОБРОТО обявихме кампания за справяне със спешни нужди при кризата COVID-19 в България. Едновременно с набирането на средства ги използваме незабавно за покриване на спешни нужди на болниците в страната и София за защита на медиците и подготовка на болничните заведения да посрещнат кризата: лични предпазни средства и консумативи, медицински апарати за обдишване, друга апаратура и оборудване на болнични помещения.
За да отговорим адекватно на неотложните нужди, имаме редовна двупосочна комуникация и съгласуване с Националния щаб и директори на големите болници в София.
В кампанията се включват още стотици хора - с материални дарения, помощ, информация, доброволен труд.
Повече от 1500 физически лица дариха над 253 000 лева в полза на национални и регионални болници и граждански организации, работещи за възрастни хора в условията на Covid-19 в 8 дарителски кампании на Платформата.бг
Компании, които дариха на кампанията #ЗАДОБРОТО срещу COVID-19 в България
Ubisoft - френска компания за производство и разпространение на компютърни и видео игри - 20 000 лева
CheckoutX - българска стартъп компания - 10 000 лева
Chaos Group - българската софтуерна компания - 200 000 лева
Dreamix.eu - софтуерна компания - 4 125 лева
Зара - петролна компания - 72 960 лева
Антон Душев - 10 000 лева
Фондация „Карол – знание“ - 10 000 лева
Bright Marketing Research – 5 000 лева
SQUARE - 1 000 лева
1Yocto - 1410 лева
Тelus International Bulgaria - 7500 лева
Компании, които дариха директно на Фондация BCause с цел преодоляване на последствията от COVID-19
Филип Морис България - за закупуване на лекарства и предпазни средства - 320 000 левa + 685 000 лева
Велев инвест ООД - 50 000 лева - В полза на доброволчески и неправителствени организации, помагащи на пострадали и изолирани болни, възрастни и хора с увреждания чрез Фондация BCause.
JTI - 5000 лева за медицинска техника
Мерк България ЕАД - 3 600 лв
ЕКО БЪЛГАРИЯ ЕАД - подкрепа на социален патронаж и патронажна кухня за възрастни хора от Северозападна България - 2080 лв
Байерсдорф България ЕООД - за организации, които подкрепят семейства, за хуманирна помощ и лични предпазни средства - 20 000 лева
Компании, които дариха в кампании на Платформата.бг
Фирма Витасин - 1500 лв
Компании, които насърчиха служителите си да даряват
VMware - служителите даряват за каузата
ISOBAR Commerce - служителите дариха за каузата "На първа линия" - 3810 лева
PaySafe - компанията и служителите дариха за каузата "На първа линия"
EXL - служителите дариха за каузата "На първа линия"
SAPLabs - служителите дариха за каузата "На първа линия" - 5000 лева
PlayTech - компанията дариха за каузата "На първа линия" 13 700 лева и прикани служителите да дарят
Neterra - компанията и служителите дариха за каузата "На първа линия" - 1500 лева
Endava - компанията удвои даренията на служителите си - за Александровска болница - 15 460 лева
Компании, които отделят процент от печалба за каузата
ТОТЕМ - дарява 20% от стойността на всяка поръчка на шалчета (бандани)
Chili Peppers /Люти чушки - продажба на тениски с кауза - общо 1109 лв., принос в кампанията #ЗАДОБРОТО
Компании, които предостaвиха про боно услуги и предметни дарения
Компаниите Булгед и Просайн продължават да произвеждат трицифрено число шлемове на ден
Спиди - пробоно доставки на предпазни средства