Спешният фонд за борба с домашното насилие в условията на COVID-19 бе иницииран през май от Български фонд за жените в партньорство с Български дарителски форум и Фондация BCause. Той успя да набере 73 192 лв. от корпоративни и индивидуални дарения.
Средствата ще бъдат разпределени на Кризисните и Консултативни центрове в цялата страна, които работят на първа линия с жертвите на домашно насилие и техните деца, като им предоставят психологически, юридически и социални услуги.
Още една компания – технологичната Progress се включи като корпоративен дарител във Фонда, за да подкрепи жертвите на домашно насилие. Благодарим на всички корпоративни дарители, с чиито общ принос бяха събрани 41 296 лв. Това са компаниите Biersdorf/ NIVEA, Easy Pay, Experian България, Melon, Progress и Фондация „Лъчезар Цоцорков“.
Благодарим и на стотиците индивидуални дарители, които подкрепиха кампанията като дариха в Платформата. бг, на сайта на Български фонд за жените, чрез SMS на кратък номер 17 777 с текст DMS SILА и на касите на EasyPay в цялата страна.
Българският фонд за жените удвои сумата, събрана от индивидуални дарения в Платформата.бг (13 062 лв.) и така тя стана 26 124 лв.
„Данните за драстичното увеличение на случаите на домашно насилие след въвеждането на извънредните мерки в средата на март, както в България, така и навсякъде по света, ни накараха да се свържем с организациите, които управляват Кризисни и Консултативни центрове“, коментира Надежда Дерменджиева, изпълнителен директор на Български фонд за жените.
„Направеното сред тях подробно проучване показа, че те са в много трудна ситуация, усложнена допълнително от коронавирус пандемията и имат нужда от средства за обособяване на помещения за карантина, допълнителни мерки за предпазване и сигурност, спешни тестове, допълнителни часове работа на психолози и юристи, техническо обезпечаване на онлайн консултациите и много други. Затова инициирахме спешното създаване на този Фонд, който да подпомогне жертвите на домашно насилие и да осигури подкрепата им чрез професионалните организации, които работят с жертви на домашно насилие. Не на последно място, кампанията помогна и за информираността на обществото и за изграждане на нетърпимост към всичките форми на насилие“, допълни Дерменджиева.
Първите набрани средства вече бяха разпределени към пет организации в средата на юни. Предстои разпределянето и на останалите събрани средства спрямо заявките за нуждите на останалите организации в страната.
Освен с набраната финансова помощ, дарители се включиха в каузата и с непарични дарения и продукти:
Филип Морис България ЕООД дариха ваучери за храни на стойност 3 700 лв., които бяха разпределени към организациите, които оказват хуманитарна помощ и раздават хранителни пакети на жените жертви на домашно насилие.
Био мандра „Рукатка“ дари кисело мляко на Кризисния център в София.Осъществени бяха и други нови партньорства с корпоративни дарители, които ще подпомогнат работата на центровете, които подкрепят жертвите на домашно насилие в следващите месеци.
Благодарим на всички, които подкрепиха каузата, за да помогнем на жените и децата жертви на домашно насилие и да им покажем, че не са сами!