На 16 февруари 2021, за шеста поредна година отличихме българските компании, които насърчават и развиват дарителството на работното място. Всички те са превърнали благотворителността в част от фирмената култура и предлагат на работещите в тях разнообразни възможности да се включат в дарителски и доброволчески акции, базари, споделяне на опит и знания с деца и млади хора.
Събитието беше хибридно - с водещи в студиото Стефан А. Щерев и Елица Баракова, и множество дигитално участващи компании, и се излъчваше на живо във Фейсбук (гледайте).
Годишният знак е учреден от фондация BCause, Българското дружество за връзки с обществеността /БДВО/ и Българската асоциация за управление на хора /БАУХ/, а през 2020 г. към организаторите се присъедини и Българска асоциация на КСО специалистите.
Над 2 млн. и 160 хиляди лева са дарени през 2020 г. само от служителите на тези 24 компании – близо 37 000 души - като в тази сума се включват и допълващите дарения от работодателя. По време на пандемията през 2020 г. компаниите са направили и много други корпоративни дарения, най-вече в помощ на здравната система, като са дарявали медицинско оборудване, предпазни средства и консумативи на болниците.
Две от компаниите, участващи в тазгодишното издание на Знака, споделиха с колегите си как са се справили с много бройните предизвикателства, породени от изолацията, работата от разстояние и невъзможността за събиране на хора на едно място. Моника Ковачка-Димитрова – координатор корпоративна социална отговорност на SAP България разказа как, с помощта на местен комитет от служители, възможностите за дарителство и доброволчество са били адаптирани към променящата се ситуация: чрез гъвкава система за предлагане и избор на каузи, нуждаещи се от незабавна помощ, регулярна отчетност към дарителите онлайн и добавянето на опции за доброволчество от разстояние, вместо традиционните „зелени“ дни за работа на открито.
Владимир Керелезов - КСО мениджър в Телъс Интернешънъл България и Богдана Манова – директор на фондация „Дечица“ разказаха повече за съвместната си инициатива през 2020 г. в подкрепа на 65 деца, лишени от родителска грижа, за които служителите на Телъс работиха от домовете си, за да получат децата индивидуално внимание, общуване и подарък за Коледа.
От журито участниците получиха висока оценка за своя професионализъм, отдаденост и добро планиране през годината, което им е позволило да реагират навреме на очакванията на обществото и на самите служители.
Анакатех получиха базовото отличие – знак за дарителство. С бронзов знак бяха отличени АББ, Аурубис, DXC, Кауфланд, Кока-Кола, Монделийз, Орбико, Пейсейф, Тик42, Холдинг Загора и Юбисофт. Те бяха наградени от г-жа Миглена Узунова-Цекова, председател на управителния съвет на Българската асоциация за управление на хора /БАУХ/. Тя подчерта, че „трудностите и предизвикателствата са и възможност да бъдеш по-добър, да правиш повече добро, да бъдеш по-устойчив, и това е видно от проектите, които получихме в конкурса.“
Д-р Марина Стефанова, председател на управителния съвет на Българска асоциация на КСО специалистите, се включи в разговора на път от дискусия за устойчивото лидерство в Благоевград. Тя сподели, че е впечатлена от устойчивата политика на компаниите по отношение на корпоративната отговорност и ангажирането на служителите, защото, въпреки извънредната ситуация, са отделили допълнителни средства за КОВИД, запазвайки инвестицията си в досегашните си дейности и програми, което е позволило на гражданските организации да продължат да работят. Сребърен знак получиха Джиниъс Спортс, Ендава, Нетера и ТиЕсДи Сървисиз.
Златният знак беше връчен от г-жа Елена Матеева, изпълнителен директор на Българското дружество за връзки с обществеността. Тя каза, че по изпратените от компаниите проекти си личи, че изминалата година е направила с дарителството чудеса, като е обединила хората в желанието им да даряват и няма търпение да види как тези добри проекти ще се превърнат в идните години в устойчиви инициативи. Единодушно, тази година отличихме със златен знак А1, Айсобар, Виваком, SAP, Сити, Телъс Интернешънъл България, Уникредит Булбанк и Хаос Груп.
Специални отличия имаше също за: А1 – за техния изключителен екип, допринесъл за развитието на дарителството на работното място; за Уникредит Булбанк – за иновативното приложение за дарение с QR-код, което позволява на всеки служител да дари само за няколко секунди, както и Хаос Груп – за впечатляващото развитие в дарителството на работното място само за една година.
Благодарим на домакините ни от Американския център в Столична библиотека и на техническия ни партньор StreamEvent за излъчването на живо.