Обучението на първите участници от Попово, Търговище и Девня в "Академия за мечти" завърши. На 1 и 2 април 2017 г. 30 младежи и трима ръководители участваха в последно обучение на тема "Комуникация, предприемачество, лидерство". Младежите дадоха изчерпателна обратна връзка за наученото и за начина на провеждане на обученията. Те планират да осъществят собствени инициативи, които са на различна фаза на развитие. Екипът в Попово работи по идеята за Младежки център "Refresh", екипът в Търговище организира бъдещо допитване до младежите "Да занулим скуката", а екипът в Девня работи за построяването на спортна зала "Девня мултиспорт".
"Ние сме силно впечатлени от желанието и целеустремеността, които трите групи показаха през двата месеца - каза Людмила Атанасова, която ръководи програмата.- Ще очакваме да ни информират за всичко, което се случва с техните идеи, ще обменяме информация и ще търсим възможности за експертна и финансова подкрепа на техните мечти."
"Академия за мечти" е дългосрочна програма по гражданска и предпремаческа култура за средношколци на Център за предприемачество и обучения "Ринкър" към фондация BCause. Тя предлага на младежите мотивация за личностно развитие и придобиване на умения, необходими за реализацията им - лидерство, работа в екип, комуникационни умения и предприемачество. Екипът обучители е от фондация BCause и народно читалище "Бъдеще сега".
http://www.bcause.bg/society-development/news-communities/282-tri-mladejki-proekta-se-rodiha-v-akademiata-za-mechti.html#sigProId14e9aa7f21
Още снимки можете да видите в страницата ни във фейсбук.
Обобщение на писмената обратна връзка от групите от Попово, Търговище и Девня
1. Как, с какво ще запомня тези обучения?
- Това, с което ще запомня тези обучения е "Девня Мултиспорт". Ако не бяха те, може би, тази идея нямаше да се реализира толкова бързо. Вие ни помогнахте да сбъднем нашата мечта!
- Повдигнах своето самочувствие. Научих се да изразявам позицията си;
- Обогатих се с много познания в различните области като предприемачество, лидерство, комуникация, работа в екип, дори и за личността - моята индивидуално и чуждата;
- С историите, онагледяващи, това което ни обяснявахте, екипните задачи, които ме предизвикаха да се замисля, говоренето пред почти непозната аудитория и колко по-лесно ставаше всеки път
2. Какво научих, което може да ми е полезно за в бъдеще?
- Научих, че да съм лидер не значи само да командвам останалите, а да им съчувствам и помагам с проблемите;
- Научих, че трябва винаги да умеем да изкажем мнение и да не стоим в ъгъла нечути, невидяни, с неизказани мисли и идеи. И не трябва да се срамуваш от своето мнение и мисли;
- Преодолях страха си да говоря пред хора; научих разликата между предприемач и служител, техните плюсове и минуси; как да работя в екип и да съграждам нещо конструктивно с него;
- Изявяването пред аудитория не хапе. Ако аз не повярвам в себе си, другите не биха застанали зад мен и не биха ми се доверили. Да не се влияя от мнозинството и свободно да изразявам мнението си, дори останалите да не са съгласни;
- Научих колко по-лесно и по-приятно се работи в екип, както и важността на екипите. Полезни ще ми бъдат и нещата, които научих за лидерството, за това колко е важна комуникацията и как мога да разкажа за идеята си и да привлека вниманието без да отегчавам аудиторията, която ме слуша;
3. Какво в обученията ми хареса повече?
- Хареса ми това, че в края на всяко обучение организаторите питаха какви забележки имаме, за да бъдат коригирани;
- Хареса ми, че когато ни обяснявахте, го правихте по интересен и лесен за научаване от нас начин;
- Това, че имахме шанса да работим в екип, бяхме единни, не се притеснявахме от никого, защото знаехме, че всички сме равни. Освен всичко друго ми хареса, че пуснахме мечтите си на свобода
- Това, че обучителите ти помагат да намериш правилния път от идеята до реализацията
- Най-много ми хареса, че новите знания могат да се прилагат навсякъде, че ние (учениците и учителите) заедно разсъждаваме и даваме идеи и най-важното - винаги се даваха примери
- Хареса ми, че имаше игри, които бяха като доказателство за това, което говорихме. При второто обучение, когато говорехме за комуникацията и колко е важна, направихме играта с жирафите и рисуването. Или пък играта с луната, която ни показа колко по-лесно е да се справиш с нещо, ако имаш екип.
4. Какво в обученията бих променил/a, направил/a по друг начин?
- Повече упражнения за екипност и организационни умения не само в групите по градовете, а смесени.
- Бих задала и индивидуални задачи на участниците с малка активност, за да ги провокирам да вземат участие в дискусията
- Бих включила повече игри, в които не само да се разделяме по отбори, а имаме възможността всеки да работи с всеки;
- Повече внимание на говоренето пред аудитория и представянето на проектите пред публика;
- По-голямо присъствие на състезателен дух;
5. Какво предстои оттук нататък? Младежите са решени да продължат със своите инициативи:
Екипът в Попово за идеята за Младежки център "Refresh":
- Ние ще продължим да работим по проекта, няма да се отказваме и съм сигурна, че рано или късно нашата идея ще е факт.
- Трябва да довършим изпълнението на индивидуалните задачи в екипа с конкретни срокове - популяризирането на идеята и срешите-разговори с кмет, Ротъри-клуб, бизнесмени.
Екипът в Търговище за инициативата за допитване до младежите "Да занулим скуката" в Търговище:
- Според мен нашата идея е напълно възможна за реализация и би имала успех, тъй като ще е полезна за града. Хората ще имат право да изразят себе си, своето лично мнение по въпроси, свързани с града, а тяхното мнение има голяма възможност да бъде взето под внимание и ако се хареса една идея, тя може да бъде осъществена. Ще бъде интересно и за малки, и за големи.
Екипът в Девня за спортна зала "Девня мултиспорт":
- Спортна зала ще има! Тя ще съществува дълго след построяването й, защото интересът към нея ще е налице. За младежите на града - по-добра обстановка, по-здравословен начин на живот, по-популяризиран град.